Meest gestelde vragen algemeen DHB Net Banking
Wat kan ik doen met DHB Net Banking?
Met DHB Net Banking kunt u:
- Uw saldo controleren
- Eerdere transacties bekijken
- Geld overmaken tussen uw rekeningen
- Geld overmaken naar uw tegenrekening(en)
- Uw gebruikersinformatie en -instellingen wijzigen, zoals:
- Wachtwoord
- E-mail adres
- Adres en telefoonnummer
Is DHB Net Banking 24 uur per dag toegankelijk?
DHB Net Banking is op elke dag van de week en op elk moment toegankelijk. DHB Net Banking kan echter tijdens back-up perioden en onderhoud tijdelijk niet beschikbaar zijn. Dit kan aangekondigd of onaangekondigd plaatsvinden.
Hoe moet ik inloggen?
De inlogprocedure voor uw DHB spaarrekening(en) is als volgt; nadat u op de homepage het ‘DHB Net Banking’ icoontje heeft geklikt dient u uw gebruikersnaam en uw wachtwoord op te geven. Vervolgens kunt u op het volgende scherm uw tegenrekeningnummer opgeven.
Bij wie kan ik hulp vragen over het gebruik van DHB Net Banking?
U kunt op werkdagen tussen 09:00 en 17:15 uur bellen met onze
Helpdesk. Daar helpt men u graag een antwoord te vinden op uw vragen.
Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten ben?
Bij één van onze Helpdesk medewerkers kunt u uw gebruikersnaam en uw herinneringswoord van uw wachtwoord opvragen. Indien u naar aanleiding van uw herinneringswoord uw wachtwoord alsnog niet herinnert, krijgt u een nieuw wachtwoord per post opgestuurd.
Kan ik een ingevoerde transactie annuleren als ik van gedachte verander?
Voordat een transactie wordt uitgevoerd dient u deze tweemaal te bevestigen. Als u voor de tweede bevestiging van gedachte veranderd kunt u de gehele transactie alsnog annuleren.
Na de tweede bevestiging wordt de transactie echter definitief.
Hoe kan ik printen binnen DHB Net Banking?
U kunt printen met "CTRL+P". Druk op het toetsenbord gelijktijdig op de toetsen "Control" en "P".
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
Neem contact op met onze
Helpdesk te bereiken op werkdagen van 09:00 en 17:15 uur.
Wat moet ik doen als er niets gebeurt wanneer ik op een hyperlink of een pictogram klik?
Soms is het onvermijdelijk dat er vertraging optreedt op het Internet. Wacht in dat geval even. Vermijd herhaaldelijk klikken op een bepaalde link. Als alternatief kunt u het scherm "vernieuwen" aanklikken en het nogmaals proberen.
Als mijn computer crasht of de verbinding met het Internet halverwege wordt verbroken,
hoe weet ik dan of mijn transacties al dan niet zijn uitgevoerd?
Alles wat u hoeft te doen is opnieuw inloggen om uw rekeningsaldo te controleren. Eventueel kunt u uw transactie opnieuw invoeren. Indien u twijfelt of vragen hebt kunt u op werkdagen tussen 09:00 en 17:15 uur altijd contact opnemen met onze
Helpdesk om de status van uw rekening te controleren. U kunt er zeker van zijn dat elke transactie waarvoor u een bevestigingsscherm hebt ontvangen ook is uitgevoerd. Als in het midden van uw financiële transactie een systeemprobleem optreedt en u nog geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan de hangende betalingen en overboekingen als het systeem weer beschikbaar is. Als u de desbetreffende transactie niet kunt vinden, dan dient u deze opnieuw in te voeren.
Logt het systeem mij uit als de time-out limiet wordt bereikt, zelfs als er onvoltooide transacties zijn?
Zolang er activiteit is wordt u niet uitgelogd. Een van onze beveiligingsfuncties zorgt ervoor dat u na 5 minuten inactiviteit automatisch wordt uitgelogd om onbevoegd gebruik van uw rekening te voorkomen.
Waarom is de toegang tot DHB Net Banking de ene keer sneller dan de andere?
Dit is volledig afhankelijk van de hoeveelheid verkeer op het internet op het moment van toegang. Bij druk verkeer is de toegang langzaam, aangezien grote aantallen gebruikers met elkaar wedijveren om de beperkte capaciteit van de internet-snelweg.
Gelden er beperkingen voor mijn transacties?
De standaard limiet per transactie voor een DHB VoorSpoed-/S@veOnlinerekening is €25.000,- en voor een DHB CombiSpaarrekening €100.000,-. De transactielimiet is tevens uw daglimiet.
Kan ik mijn limieten verhogen?
Wilt u de limieten van uw DHB VoorSpoed-/S@veOnlinerekening verhogen tot €100.000,-? Stuur dan uw verzoek naar
sparen@dhbbank.com. Het maximum bedrag dat u via DHB Net Banking kunt overboeken is €100.000,- . Als u meer dan €100.000,- wilt overboeken kunt u uw opdracht telefonisch of per
e-mail aan ons doorgeven.
Hoe meld ik mij aan voor DHB Net Banking?
Op onze website kunt u zich op eenvoudige wijze aanmelden voor DHB Net Banking. Uw aanvraag wordt verwerkt en ter ondertekening aan u toegezonden. Daarna kunt u binnen een paar dagen gebruik gaan maken van DHB Net Banking!
Om DHB Net Banking te kunnen gebruiken hebt u het volgende nodig:
- Een computer en toegang tot Internet.
Ik heb een betalingsopdracht doorgevoerd. Waarom zie ik niet direct bij mijn rekeningoverzicht dat het bedrag is afgeschreven?
Als u ’s avonds een betalingsopdracht heeft opgegeven, dan wordt uw opdracht opgeslagen om de volgende werkdag uitgevoerd te worden. U ziet in uw rekeningoverzicht dat het bedrag is afgeschreven, indien het bedrag ook daadwerkelijk door de DHB Bank is uitgevoerd.