Meest gestelde vragen algemeen DHB Net Banking

Wat kan ik doen met DHB Net Banking?
Met DHB Net Banking kunt u:

  • Uw saldo controleren
  • Eerdere transacties bekijken
  • Geld overmaken tussen uw rekeningen
  • Binnenlandse en/of buitenlandse betalingen invoeren
  • Vreemde valuta kopen/verkopen, als u een vreemde valutarekening hebt
  • Uw gebruikersinformatie en -instellingen wijzigen, zoals:  
    • Wachtwoord 
    • E-mail adres
    • Adres en telefoonnummer
DHB VoorSpoedrekening en DHB S@veOnlinerekening houders kunnen alleen geld overboeken naar hun tegenrekening. DHB MaxiSpaarrekening houders kunnen alleen geld overboeken naar hun DHB Tegenrekening.

Is DHB Net Banking 24 uur per dag toegankelijk?
DHB Net Banking is op elke dag van de week en op elk moment toegankelijk. DHB Net Banking kan echter tijdens back-up perioden en onderhoud tijdelijk niet beschikbaar zijn. Dit kan aangekondigd of onaangekondigd plaatsvinden. 

Hoe moet ik inloggen?
Indien u een DHB VoorSpoedrekening en/of DHB S@veOnlinerekening heeft, is de inlogprocedure als volgt; nadat u op de homepage het ‘login’ icoontje heeft geklikt dient u op het volgende scherm de optie ‘Inloggen op mijn Spaarrekeningen’ aan te klikken. Hierna kunt u uw gebruikersnaam, uw wachtwoord en uw tegenrekeningnummer opgeven.

Indien u een DHB Betaalrekening heeft, is de inlogprocedure als volgt; nadat u op de homepage het ‘login’ icoontje heeft geklikt dient u op het volgende scherm de optie ‘Inloggen op mijn overige rekeningen’ aan te klikken. Hierna kunt u uw gebruikersnaam, uw wachtwoord opgeven en op het volgende scherm uw Digipass gebruiken om in te loggen.

Bij wie kan ik hulp vragen over het gebruik van DHB Net Banking?
U kunt op werkdagen tussen 09:00 en 17:15 uur bellen met onze Helpdesk. Daar helpt men u graag een antwoord te vinden op uw vragen.

Wat moet ik doen als ik mijn gebruikersnaam en/of wachtwoord vergeten ben?
Bij één van onze Helpdesk medewerkers kunt u uw gebruikersnaam en uw herinneringswoord van uw wachtwoord opvragen. Indien u naar aanleiding van uw herinneringswoord uw wachtwoord alsnog niet herinnert, krijgt u een nieuw wachtwoord per post opgestuurd. 

Kan ik een ingevoerde transactie annuleren als ik van gedachte verander?
Voordat een transactie wordt uitgevoerd dient u deze tweemaal te bevestigen. Als u voor de tweede bevestiging van gedachte veranderd kunt u de gehele transactie alsnog annuleren. 
Na de tweede bevestiging wordt de transactie echter definitief.  

Hoe kan ik printen binnen DHB Net Banking?
U kunt printen met "CTRL+P". Druk op het toetsenbord gelijktijdig op de toetsen "Control" en "P".

Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben? 
Neem contact op met onze Helpdesk te bereiken op werkdagen van 09:00 en 17:15 uur.

Wat moet ik doen als er niets gebeurt wanneer ik op een hyperlink of een pictogram klik?
Soms is het onvermijdelijk dat er vertraging optreedt op het Internet. Wacht in dat geval even. Vermijd herhaaldelijk klikken op een bepaalde link. Als alternatief kunt u het scherm "vernieuwen" aanklikken en het nogmaals proberen.

Als mijn computer crasht of de verbinding met het Internet halverwege wordt verbroken,
hoe weet ik dan of mijn transacties al dan niet zijn uitgevoerd?

Alles wat u hoeft te doen is opnieuw inloggen om uw rekeningsaldo te controleren. Eventueel kunt u uw transactie opnieuw invoeren. Indien u twijfelt of vragen hebt kunt u op werkdagen tussen 09:00 en 17:15 uur altijd contact opnemen met onze Helpdesk om de status van uw rekening te controleren. U kunt er zeker van zijn dat elke transactie waarvoor u een bevestigingsscherm hebt ontvangen ook is uitgevoerd. Als in het midden van uw financiële transactie een systeemprobleem optreedt en u nog geen bevestiging hebt ontvangen, controleer dan de hangende betalingen en overboekingen als het systeem weer beschikbaar is. Als u de desbetreffende transactie niet kunt vinden, dan dient u deze opnieuw in te voeren.

Logt het systeem mij uit als de time-out limiet wordt bereikt, zelfs als er onvoltooide transacties zijn?
Zolang er activiteit is wordt u niet uitgelogd. Een van onze beveiligingsfuncties zorgt ervoor dat u na 15 minuten inactiviteit automatisch wordt uitgelogd om onbevoegd gebruik van uw rekening te voorkomen.

Waarom is de toegang tot DHB Net Banking de ene keer sneller dan de andere?
Dit is volledig afhankelijk van de hoeveelheid verkeer op het internet op het moment van toegang. Bij druk verkeer is de toegang langzaam, aangezien grote aantallen gebruikers met elkaar wedijveren om de beperkte capaciteit van de internet-snelweg.

Gelden er beperkingen voor mijn transacties?
Voor binnenlandse overboekingen geldt een maximum limiet van €20.000 per transactie. Maximum transactielimiet per dag is €25.000. Indien u de limieten wilt wijzigen dan kunt u gebruik maken van het "Wijzigingsformulier Limieten".

Hoe meld ik mij aan voor DHB Net Banking? 
Op onze website kunt u zich op eenvoudige wijze aanmelden voor DHB Net Banking. Uw aanvraag wordt verwerkt en ter ondertekening aan u toegezonden. Daarna kunt u binnen een paar dagen gebruik gaan maken van DHB Net Banking!  

Om DHB Net Banking te kunnen gebruiken hebt u het volgende nodig: 
  • Een computer, toegang tot Internet en Microsoft Internet Explorer 5.5 sp2 of hoger. 

Ik heb een betalingsopdracht doorgevoerd. Waarom zie ik niet direct bij mijn rekeningoverzicht dat het bedrag is afgeschreven?
Als u ’s avonds een betalingsopdracht heeft opgegeven, dan wordt uw opdracht opgeslagen om de volgende werkdag uitgevoerd te worden. U ziet in uw rekeningoverzicht dat het bedrag is afgeschreven, indien het bedrag ook daadwerkelijk door de DHB Bank is uitgevoerd.
  • Deze cookies zijn noodzakelijk voor het goed functioneren van de website.
  • Deze cookies zijn noodzakelijk voor de communicatie tussen u en onze systemen via het elektronische netwerk. Lees onze Data Privacyverklaring voor meer informatie.
  • Naast de functionele (noodzakelijke) cookies, gebruiken we ook analytische cookies om onze website te verbeteren zodat wij u beter van dienst kunnen zijn.
  • U kunt op elk gewenst moment uw gekozen cookie-instellingen wijzigen. U kunt ook de browserinstellingen gebruiken om de cookies te beheren. Lees onze Data Privacyverklaring voor meer informatie over de cookies die wij gebruiken.
  • We gebruiken Google Analytics om bezoekersstatistieken te verzamelen om onze site verder te verbeteren. Een gegevensverwerkingsovereenkomst met Google is ondertekend.
  • Uw IP-adres is geanonimiseerd voordat het in Google Analytics wordt gebruikt.
  • Als u het Analytics-script liever volledig blokkeert, kunt u hier een opt-out plug-in voor Google Analytics downloaden. Met deze plug-in zal uw bezoek op elke website met behulp van Google Analytics niet opgenomen worden in de statistieken.